Les Borges uneix esforços per promoure el gust per la lectura
Fomentar el gust pels llibres és l’objectiu de ‘La lectura ens apropa’, un projecte en el que hi participen alumnes de l’Institut Josep Vallverdú, de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC), i l’Escola Joan XXIII, els tres de les Borges. Es tracta de la preparació de lectures dramatitzades per part de l’alumnat de secundària, per poder ser representats davant de l’alumnat de primària.
És un projecte pioner de col•laboració entre els tres centres en el que hi han participat els 366 alumnes del CEIP Joan XXIII, i 17 alumnes d’Educació Secundària, de l’IES Josep Vallverdú, i 8 de la UEC.
La lectura dramatitzada dels contes s’ha dut a terme aquest matí, com un acte més, de la Setmana Cultural de l’escola Joan XXIII. Es tracta, en paraules de la seva directora, Lídia Capitán, “d’un projecte de promoció de la lectura que fomenta la convivència i la vinculació afectiva entre l’alumnat dels tres centres, a través dels contes”.
En aquest sentit, la regidora d’Educació, Maria Fusté considera que, “és una experiència innovadora amb la que, a més de promoure la lectura i l’escriptura, es comparteixen experiències enriquidores entre alumnes de diferents edats i centres, el que, sense cap mena de dubte, contribueix a la cohesió social”.
Mari Carme de Andrés, inspectora de la zona de les Garrigues que ha participat en la iniciativa, considera que, “ha estat una dinàmica enriquidora i positiva per a tots els alumnes. Els de secundària han après a actuar en públic i assumir responsabilitats, mentre que els petits han gaudit d’una estona de contes extraordinària”.
Els contes escollits per aquest curs per treballar el valor de l’amistat han estat, ‘El peix irisat’, per l’alumnat d’Educació Infantil; ‘En Pinxo’, per l’alumnat de Cicle Inicial, i ‘La Princesa Ainedrag’, per l’alumnat de Cicle Mitjà i Superior.
El projecte clourà amb el retorn de contes escrits per l’alumnat i les famílies de l’Escola Joan XXIII, i il•lustrats per l’alumnat de la UEC Borges Blanques.