Secció actual:
Viure a les Borges
Seccions:
Ets a: Portada > Viure a les Borges > Què passa a les Borges?

Balanç positiu de la 58a Fira de l’Oli, que tanca el seu portal amb prop de 100.000 visites després d’un mes de continguts en obert

03/03/2021

L’Ajuntament de les Borges Blanques i el Patronat Fira de les Garrigues han donat per finalitzada aquesta setmana la 58a edició de la Fira de l’Oli de Qualitat Verge Extra i les Garrigues, que enguany a causa de la pandèmia s’ha hagut de dut a terme en format virtual. Amb l’accés lliure als continguts tres setmanes més enllà de la celebració del certamen, s’han atret un total de 96.367 visites, 37.600 més que quan van finalitzar els actes. D’aquests visitants, unes 29.250 persones han interactuat abastament amb els continguts, per sobre de les 15.000 que es van xifrar en acabar els actes. Entre les pàgines més visitades destaquen els espais dedicats als expositors, i les propostes que més interès han despertat han estat les demostracions gastronòmiques i els concursos.

El Patronat de Fira de les Garrigues ha fet aquesta setmana el balanç de la 58a edició del certamen, que el passat 7 de febrer va donar per finalitzats els actes programats amb l’homenatge als municipis garriguencs i que ha mantingut els continguts disponibles al web durant tot el mes de febrer per permetre l’accés a totes aquelles persones que no havien pogut gaudir de la fira durant el cap de setmana de la seva celebració, o les que n’han volgut recuperar les propostes. Al mateix temps, i durant els dies posteriors a la Fira, s’ha dut a terme un concurs a través del qual s’han regalat 50 litres d’oli d’oliva verge extra entre les persones que han adquirit un dels productes dels nostres expositors i han facilitat el tiquet de compra a l’organització.

El gerent del Patronat Fira les Garrigues i regidor de Promoció Econòmica, Fires i Mercats de l’Ajuntament de les Borges, Jordi Ribalta, ha titllat d’”èxit” el certamen, que ha superat les expectatives previstes i ha permès als expositors fer moltes més vendes a través de la web que les que fan habitualment. En les enquestes de satisfacció, alguns dels expositors participants han xifrat en més de 100 les operacions fetes aquests dies.

Ribalta ha explicat que cada visitant ha accedit, de mitjana, a 29 pàgines cada cop que s’ha connectat al web, i que el temps promig de cada sessió ha estat de 5 minuts, molt per sobre de la mitjana habitual de les pàgines web, amb l’àmplia oferta que hi ha a la xarxa. També ha detallat que la concentració de les visites va registrar els seus pics més alts durant els dies de Fira, tot i que l’interès pel certamen s’ha mantingut estable durant gairebé tot el mes, amb un nou pic els dies abans de tancar el portal, d’unes 7.000 pàgines vistes cada dia. Quant als dies de Fira, Ribalta ha recordat que la demanda va ser tan gran que el dissabte la web va caure a la nit, en registrar-se una demanda de dotze peticions simultànies d’accés per segon durant gairebé una hora.

Xoucookings, concursos i expositors, els èxits de la Fira
Entre les propostes que més curiositat han despertat entre els visitants destaquen, per categories, les demostracions gastronòmiques, els concursos, els actes i les conferències. Quant a les pàgines més visitades del portal, la pàgina d’inici ha estat la que ha despertat més interès, com és habitual, seguida molt de prop per l’auditori, l’espai que ha servit per reproduir els vídeos i que ha permès als usuaris connectar-se als actes de Fira en directe, i també destaca l’espai dels expositors, que han pogut donar a conèixer i comercialitzar el seu or verd arreu del territori. En aquest sentit, l’empresa expositora que més visites ha rebut ha estat Oli Rupestre el Cogul, seguida de la Cooperativa Arbequina.

L’interès del públic pel producte estrella de les Garrigues s’ha fet patent a través de les preguntes i peticions que els usuaris han fet al xat, 52 en total, i que han girat fonamentalment al voltant de la compra d’oli. En aquest sentit, cal destacar un especial interès en “oli verd” i “oli del raig”, en referència a l’oli de baix filtratge que s'obté de les primeres collites de la temporada. Un dels dubtes més recurrents també ha estat la possibilitat d’adquirir oli de diferents productors i rebre els productes en la mateixa comanda, la qual cosa, per a Ribalta, “obre la porta a una col·laboració estreta entre productors que podrien unir forces i obtenir-ne beneficis”, ha dit.

La majoria de les visites a la Fira procedien de Catalunya i la resta de l’Estat espanyol, però el segon país en volum de visites ha estat els Estats Units, seguit de Singapur, la Xina i França, en una edició que també ha comptat amb visitants d’Israel, Austràlia i Luxemburg, entre altres països. Pel que fa a la tecnologia d’accés, més de la meitat dels usuaris de la pàgina hi han accedit a través d’un ordinador, un 25% a través d’un telèfon Android i prop d’un 10% a través d’un dispositiu iOS.

  • Facebook
  • TwitThis
  • del.icio.us
  • Technorati
  • latafanera
  • Meneame
  • MySpace

Cloenda de la Fira amb els alcaldes garriguencs

Jordi Ribalta i Núria Palau, amb Ferran Perdrix i Angelina Roure

Ajuntament de les Borges Blanques

Ajuntament de les Borges Blanques

C/ del Carme, 21
25400 Les Borges Blanques

Tel: 973 14 28 50
Fax: 973 14 31 70